Profil hrdiny – Dorinthea Ironsong

Vlastnosti hrdiny

  • Cílem Dori je zasáhnout soupeře zbraní dvakrát za kolo
  • Narůstající hodnota meče, pokud se jí daří plán výše plnit
  • Flexibilita mezi agresivitou a efektivním blokování celou rukou
  • Schopnost připravovat si velká kola
  • Silné vybavení, které jí dovoluje sebrat a udržet si tempo
Obtížnost 50%
Agresivita 60%
Obrana 40%

Silné stránky

  • Trestá hrdiny, kteří ve svém plánu nechtějí blokovat (například Fai). Pokud totiž neblokují, její Dawnblade se zvětšuje a je čím dál těžší jej zastavit v následujících kolech
  • Steelblade Supremacy je výborná karta, která sama o sobě znamená až 4 zranění a líznutí až dvou karet, se kterými dokáže otáčet hry
  • Refraction Bolters dokážou v kolech, kdy soupeř meč nerespektuje, dát zbrani Go Again a využít příležitosti na něj dostat +1 žeton
  • Pracuje s více informacemi, než soupeř. Ten neví, které reakce může použít, a musí jedině hádat
  • Pokud dostane na zbraň Go Again, ale soupeř ji úspěšně blokne, může akční bod využít i na jiné karty, jako Energy Potion či Command and Conquer
  • Blokování meče zapíná klíčové slovo Reprise, které soupeře trestá za to, že blokoval z ruky
  • Lze ji hrát i do fatigue plánu s Decimator Great Axe

Slabé stránky

  • Kompletní zablokování zbraně
  • Žádné blokování zbraně, kdy naopak potřebuje využít své Reprise reakce
  • Blokování vybavením, které také nezapíná Reprise
  • Proti Dromai sice zvládá získávat žetony na zbraň, ale musí zvládat i efektivně hrozit hrdinovi
  • Guardian jí dokáže efektivně blokovat, reagovat defense reakcemi a posílat silné útoky nazpět
  • Závislost na Go Again, bez kterého je její schopnost prakticky prázdná
  • Defense reakce obecně, kdy jejich správné zahrání dokáže ukončit její tah předčasně

O hrdinovi

Dorinthea patří mezi první hrdiny, kteří se představili již v sadě Welcome to Rathe. Od té doby získává s každou sadou něco nového a postupně se stává silnější. Aby si přidala plusový žeton na zbraň, musí s ní zasáhnout dvakrát za kolo. V tom ji hodně pomáhají karty jako Warrior’s Valor, jejichž podmíněný efekt je beztak součástí její vlastní schopnosti – tedy kromě posílení útoku přidávají také Go Again, pokud zasáhne.

Pokud se soupeř obává potenciálních útočných reakcí a zablokuje takový útok například třemi kartami, i tak splnila Dorinthea svůj plán, jelikož soupeř ztratil velké množství karet a se zbytkem pravděpodobně tempo tak snadno nepřevezme. V takovém případě si stačí útočnou reakci schovat do arzenálu a tempo udržovat i v dalších tazích.

Hraní za Dorintheu se podobá pokeru bluffováním a čtením soupeře. Dvojitý útok Dawnbladem, přidáním Go Again a zahrání reakce je na zdroje velmi náročné. Špatné přečtení soupeře, jeho balíčku, arzenálu, plánu a výrazu může vyústit v neefektivní využití karet. Je proto zapotřebí být připraven na všechno – na možnost, že nezablokuje nic, naopak že zablokuje příliš či že bude mít defenzivní reakci.

Její typické vybavení v sobě skrývá potenciálně 9 obrany zdarma. Typickým výběrem je například Crown of Providence, Courage of Bladehold, Braveforge Bracers a Refraction Bolters. Samozřejmě je tu ale prostor pro osobní preference a výměna za Ironsong Versus a Fyendal’s Spring Tunic – ta je například dobrá pro pomalejší hry. Courage of Bladehold je naopak šílený do kratších her a otevírá dveře silnému kombu.

Díky Courage of Bladehold jsou útoky mečem v daném kole zdarma a pokud jsou Refraction Bolters stále naživu, leží na stole potenciál ohromného množství zranění. Stačí si pak vyčkat na silné payoff karty jako Glistening Steelblade či Steelblade Supremacy, ideálně v kombinaci se Singing Steelblade. Obě tyto karty svádějí ke kompletnímu zablokování meče, které snadno potrestáme přes Singing Steelblade, které najde Twinning Blade a umožní proti prázdné ruce švihnout ještě dvakrát – do ignorovaného útoku v jiném pořadí i třikrát.

Pozdní fáze hry je proti Dori velmi nebezpečná. Jelikož informace skrývá na ruce, soupeř nikdy neví, čeho je schopna a jak moc je potřeba ji blokovat či přeblokovat – zejména když se nachází například na třech životech, které snadno přebije jedna jediná reakce. Buďto tedy blokuje neefektivně a hůře otáčí tempo, či se vystavuje v každém kole možné smrti.

Warrior se většinou soustředí hlavně na svoji zbraň, proto do balíčku přidává jen malé množství útoků, které nepřekážejí ale zároveň dokážou využít přebytečného Go Again – například Nourishing Emptiness, Command and Conquer či Pursuit of Knowledge. V tomto balíčku se dají hrát i některé fabled karty, jako Heart of Fyendal či Eye of Ophidia v kombinaci se Stroke of Foresight.

Dorinthea je postrachem všech nových hráčů, kteří ještě neumí pracovat s informacemi – neví, čeho je v daných situacích schopna a neumějí tomu správně přizpůsobit blokování. Taková hra se může zezačátku jevit velmi neférově. Jakmile si takový hráč ale zkusí sám pilotovat Dori či proti ní nahraje dost her, stane se hrací pole mnohem vyrovnanějším.

Klíčové karty

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.