Ohlédnutí za edicí Welcome to Rathe

Přestože první semínka vývoje karetní hry Flesh and Blood byla zaseta již v roce 2012, s kůží na trh šlo vydavatelství Legend Story Studios až o sedm let poté, v roce 2019. V době, kdy většina karetních her přecházela na digitální klienty a kdy jakékoliv pokusy o papírovou karetku se střetávaly s brzkým zánikem, se mohla vize Jamese Whitea zdát absurdní. Tato skutečnost však naopak byla pro Jamese hnacím motorem.

„Jako mladý jsem prakticky vyrůstal v místní karetní herně. To byly moje kořeny – moje kotva, která mě držela na správné cestě a seznámila mě s přáteli, které bych jinak nezískal. […] Otevřelo mi to příležitosti procestovat Nový Zéland i zbytek světa, a rozšířit si tak obzory. Byla to opravdu důležitá součást mého života, a tak jsem zatoužil po tom tuto kulturu proaktivně zachovat.“

James White, rozhovor pro Star City Games

Zda i zbytek světa sdílel s Jamesem Whitem tuto vizi, měla rozhodnout právě první edice hry, Welcome to Rathe, která vyšla v omezeném počtu 11. října 2019.

Příběh o vývoji Flesh and Blood (Zdroj: YouTube @fabtcg)

První seznámení se světem Rathe, ve kterém se hra Flesh and Blood odehrává, nemohlo být spojeno s lepším produktem nežli právě Welcome to Rathe. Tato sada nabídla okénko celkem ke čtyřem povoláním, a totiž Brute, Guardian, Ninja a Warrior. Jmenovitě pak Rhinar, Bravo, Katsu a Dorinthea.

Všichni tito zástupce se mohli pyšnit skvělým vyvážením mezi sebou, a nejinak tomu bylo i v limitovaných formátech typu Sealed či Draft. Každá karta v této edici měla svůj jasný důvod, své unikátní využití. Dnes bychom se sice na některé z nich už dívali skrze prsty, ale to jen proto, že dnes již máme více možností, které jádro daného hrdiny jedině posilují.

Hráči si okamžitě zamilovali pocit skutečného klání mezi dvěma hrdiny, kteří s déle trvajícím soubojem postupně slábli a slábli, jelikož se museli prodírat čím dál slabšími kartami – jimiž na začátku souboje v plné síle platili. Dynamičnost, mechaniky, variabilita několika různých využití každé karty, fáze kola, ekonomika akčních bodů a velmi exaktní valuace jednotlivých karet a efektů bylo něčím, co v hráčích vzbuzovalo pocit naprosté kontroly nad zápasem.

Pravidla byla jednoduchá pochytit, ovšem s každým novým zamyšlením a každým novým zápasem odkrývala geniální komplexitu vrstvu za vrstvou. Přesně tak, jak by to mělo u každé hry být.

Úspěch tedy byl na místě. A Legend Story Studios mohlo směle vykročit na trh s dalším produktem, Arcane Rising. Zatímco však v tiskárně ani nestihl zaschnout inkoust, svět se ocitl v pandemii, která jednou provždy měla změnit budoucnost.

Nad Legend Story Studios a vizí Jamese Whitea se začala stahovat mračna… O tom ale příště.

Parametry edice Welcome to Rathe

  • Datum vydání
    • První edice: 11. října 2019
    • Unlimited edice: 6. listopadu 2020
  • Karet v setu: 226
    • 15 tokenů
    • 132 commonů
    • 48 rare
    • 15 super rare
    • 10 majesticů
    • 5 legendárních
    • 1 fabled
  • Jeden booster obsahuje: 16 karet
    • 1 token
    • 4 generické commony
    • 1 rare
    • 1 rare nebo vyšší
    • 1 equipment
    • 1 foil jakékoliv rarity
  • Jeden booster box obsahuje: 24 boosterů

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.