Ohlédnutí za edicí Arcane Rising

V roce 2020 zastihla pandemie koronaviru celý svět nepřipraven. V březnu téhož roku, kdy už i v České republice jsme přijímali bezpečnostní opatření a uzavírali domácnosti i podniky, vyšla také druhá edice hry Flesh and Blood, Arcane Rising – konkrétně 27. března. Záleželo ovšem na tom, zda zopakuje úspěch první edice, když herny byly po celém světě uzavřeny?

Společnost Legend Story Studios byla za svoji vizi pravého hraní z masa a krve, neboli hraní tváří v tvář, potrestána velmi rychle. Pro důvody, na které ani nebylo možné se připravit, jelikož si ani svět samotný nebyl vědom takové potenciální situace.

„O víkendu 21-22. března proběhnou Pre-Release turnaje k vydání Arcane Rising napříč světem. Legend Story Studios vyzývá všechny herny, které chystají Pre-Release akci k vydání Arcane Rising, aby se řídily vlastním úsudkem v souladu s nařízením svých státních složek a aby co nejlépe vyhověly potřebám své komunity. Podporujeme jakékoliv rozhodnutí, které herny učiní, ať už se bude jednat o zrušení akce, odložení či úpravu struktury turnaje – například hraní doma.“

Legend Story Studios, oficiální vyjádření ze dne 13. března 2020

Bylo to právě v tomto období, kdy si fanoušci nenechali vzít neblahými okolnostmi zálibu, ve které viděli nadějnou budoucnost. Začala vznikat první fóra na sociálních sítích a Discordové kanály, na kterých se lidé mohli mezi sebou utkávat ve videokonferenčních místnostech s webkamerami namířenými na stoly s kartami. Lidé byli ochotni překousnout tuto krkolomnost, neboť Flesh and Blood za to stálo.

Arcane Rising byl vyvíjen ruku v ruce s Welcome to Rathe, a pouze oba sety současně utvářely plnohodnotný zážitek, který Legend Story Studios zamýšlelo. Zatímco Welcome to Rathe bylo zaměřeno na přímočaré souboje, Arcane Rising doplnilo tuto hru o povolání, bez kterých si snad ani nelze představit Fantasy hry – kouzelník, a s ním i veškerý koncept okolo magického poškození.

Hlavním tématem setu byla práce s vrškem balíčku, banish zónou a Arcane damage. Každý z představených hrdinů inklinoval k jednomu z těchto témat více a jiných se alespoň letmo dotýkal.

Mechanologist v podání Dash kombinoval vršek balíčku s banish zónou. Wizard v podání Kano se zaměřoval na sesílání kouzel z vršku balíčku a udílení Arcane Damage. Ranger v podání Azalea byl zcela zaměřen na práci s vrškem balíčku, přičemž změnil koncept nahlížení na arzenál. A Runeblade? V podání Viseraie se lehce dotýkal každé této mechaniky.

„Welcome to Rathe představil rámec Flesh and Blood a svůj unikátní soubojový systém. V podstatě představoval nástroj, kterým jsme hráče naučili základy naší hry. Od začátku jsme však měli zamířeno hlouběji. Ve skutečnosti se ani nejednalo o kompletní hru, dokud jsme nespojili Welcome to Rathe s Arcane Rising, které dohromady utvářejí plnohodnotný Flesh and Blood zážitek. […] Obě skupiny těchto hrdinů byly vyvíjeni bok po boku, a během testování jsme hráli se všemi osmi hrdiny najednou napříč tisíce hrami v průběhu mnoha let.“

James White, otázky a odpovědi k edici Arcane Rising

Nakonec Arcane Rising mohl slavit úspěch, o kterém se v kontextu doby Legend Story Studios možná ani nesnilo. Boosterů se v rámci jenom Pre-Release turnajů prodalo více, nežli boosterů Welcome to Rathe za celých pět měsícu od jeho vydání. (zdroj)

Pandemie koronaviru tu s námi ovšem byla několik let. A ty největší problémy pro Flesh and Blood měly teprve přijít.

Parametry edice Arcane Rising

  • Datum vydání
    • První edice: 27. března 2020
    • Unlimited edice: 20. listopadu 2020
  • Karet v setu: 219
    • 14 tokenů
    • 126 commonů
    • 48 rare
    • 15 super rare
    • 10 majesticů
    • 5 legendárních
    • 1 fabled
  • Jeden booster obsahuje: 16 karet
    • 1 token
    • 4 generické commony
    • 7 classových commonů
    • 1 rare
    • 1 rare nebo vyšší
    • 1 equipment
    • 1 foil jakékoliv rarity
  • Jeden booster box obsahuje: 24 boosterů

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.